Forum > Weerwolven > Weerwolven V > Dag 3
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
Elenitza

27 Apr 2016 om 17.27
Dag 3:

Het was een rustige nacht geweest, je was een beetje gewend geraakt aan het schommelen van de trein. Je wisten dat je vroeg op moest staan, want de trein zou al vroeg bij een station aankomen waar jullie boodschappen konden doen en eten konden halen. De coupe meneer zou eerst bij de andere coupe beginnen, en had jullie gisteren duidelijk vertelt dat de trein niet op jullie zou wachten als jullie te laat terug waren.
Dus je had braaf een wekker gezet, maar nog voor die afging hoorden je een schot. Van schrik zat je rechtop in bed. Voorzichtig liep je naar de gang en keek je om je heen. Je zag dat er ook anderen wakker waren geworden, dus besloten jullie samen alle ruimtes af te gaan om te kijken waar het vandaan kwam. Jullie dachten dat het van voor kwam, dus besloten jullie achteraan te beginnen. Zo gezegd en zo gedaan.
De eerste ruimte die jullie openden was de ruimte van Vuurduivel. Wat een geur kwam daar naar buiten, jullie renden eerst terug naar de wc en pas nadat jullie maag wat tot rust was gekomen gingen jullie terug om te kijken waar die geur vandaan kwam. In het bed zagen jullie iets liggen. Jullie keken elkaar verbaasd aan: “wat is dit voor iets”. Het was groot, wit, maar zag er ook kwaadaardig uit. Toen jullie wat beter keken, zagen jullie dat het qua vorm wel heel erg leek op hoe Swaan eruit zag toen ze veranderde in een weerwolf. Alleen was deze wit en leek het meer een schapenvacht dan een wolvenvacht. Uit de bek kwam een groenig schuim, Vuurduivel, de [b]Wolf in Schaapskleren[/b] was vannacht vergiftigd.
Geschrokken, maar toch ook enigszins opgelucht liepen jullie verder de ruimtes af. Jullie maakten wat mensen wakker, vertelden over Vuurduivel en liepen verder op onderzoek naar het schot waar jullie van wakker geschrokken waren. Vuurduivel leek namelijk geen schotwond te hebben. De kamer van El_Capitan bleek leeg te zijn, mogelijk zat die op de wc, of was die zich al aan het douchen. Als laatste kwamen jullie bij de kamer van Walter de Zanger. De deur was al open. Binnen zagen jullie nog net hoe El_Capitan in een [b]Weerwolf[/b] veranderde. Toen jullie wat verder keken zagen jullie daarna ook waarom. Walter de Zanger, [b]Jager[/b] had een dodelijke wond in zijn keel en was al overleden, maar had een geweer in zijn handen en had daarmee op El_Capitan geschoten. Die was in zijn buik geraakt en had enige tijd nodig gehad om dood te bloeden.

Jullie liepen naar de eetruimte en gingen met de handen in het haar zitten. Wat een hoop doden in een nacht. Waar moesten jullie al die lijken laten. Het feit dat er 2 wolven overleden waren was dan wel weer positief, maar pfft. De reis was niet wat je ervan verwacht had toen je op het vliegtuig stapte.

Ondertussen waren de anderen ook bij jullie gekomen en besloten jullie snel om alle lijken uit de trein te gooien, het zou nog even duren voor jullie bij het station waren, dus dan viel het niet op. Hadden jullie toch geluk dat de coupe meneer niet jullie treinstel zou controleren vanochtend. Toen alles weer was opgeruimd en schoongemaakt en ook de stank van Vuurduivel een beetje verdwenen was kwamen jullie aan bij het station.
Het ontbijt sloegen jullie over, dat kon jullie maag nog niet aan na alle dingen die jullie gezien hadden.


Deelnemers:
1. F1
2. Irmas77
3. Jeroen Biemans
4. Rhye_
5. Tecumseh
6. Thijs
7. Tsja



Tsja

29 Apr 2016 om 10:35
Je gaat sowieso geheel voorbij aan het feit dat je van een aantal speler niks weet en dan toch als 1e de ziener eruit wilt werken van je lijstje. Het klopt niet!
F1

29 Apr 2016 om 10:55
Om nog maar te zwijgen van het feit dat jij geheel toevallig gisteren overdag het voortouw nam in het lynchen van jonkvrouw swaan en vervolgens in het burger overleg het zo wist te sturen dat vuurduivel en cap de volgende slachtoffers zouden worden (van de jager en jouw heksendrankje). 3 wolven op een rij is wel een beetje te veel geluk mijns inziens en vraagt om inside informatie.
Thijs M

29 Apr 2016 om 11:17
@ F1: Nee hoor, ik ben gewoon goed :p

Jongens, met jullie beschuldigingen en stelligheid krijg ik toch weer meer het gevoel dat het bij jullie zit.

Zullen we even afwachten wat de andere spelers te zeggen hebben op mijn verzoek? Ofwel: of iemand anders dan F1 kan bevestigen dat Tsja op hem heeft gestemd? Ik geef al aan dat -als dat inderdaad klopt- ik geheel of gedeeltelijk in de verkeerde richting aan het zoeken ben. Als dat geluid van Tecumseh, Jeroen of Irma komt, ga ik mijn stem echt wel aanpassen.
Tsja

29 Apr 2016 om 11:19
Ik ga echt niet liegen over mijn stemmen hoor.... pfft.
jeroenbiemans
29 Apr 2016 om 13:56
Dat verhaal van de tomatensaus komt me idd bekend voor. Vandaar dat ik stem op [b]Irmas77[/b]
Elenitza

29 Apr 2016 om 15:16
Voor nu grijp ik niet in hoe het spel loopt. Maar er zijn wel wat dingen die me opvallen en waar ik waarschijnlijk wat mee ga doen voor een volgend spel.
Rhye_

29 Apr 2016 om 18:45
Of Tsja eerder op F1 heeft gestemd weet ik niet. Het enige dat inmiddels echt 100% duidelijk is, is dat we met een burger/wolf koppel te maken hebben. Zowel Thijs als F1 zijn voor mij verdachte voor de burgerhelft hiervan, maar ik weet nog steeds niet wie van de twee het meest te vertrouwen is. De oplossing moet kennelijk dus bij de andere helft van het koppel gezocht worden? Tsja vind ik onwaarschijnlijk (en blijkbaar onmogelijk in combinatie met F1). Dus bevindt de andere geliefde zich onder Tecumseh, Irmas en Jeroen. Als ik het goed begrijp waren Tecumseh en Jeroen erg behulpzaam in het omleggen van Swaan. Blijft er dus één grote verdachte over. [s]F1[/s] ik geef je het voordeel van de twijfel en wijzig mijn stem naar [b]Irmas[/b].
Tecumseh
30 Apr 2016 om 00:20
Nu ben ik maar een simpel burger en kan hier weinig over melden maar waarom zouden we als we twijfels hebben over 2 personen overstappen met stemmen naar iemand waar we eigenlijk helemaal niets van weten? Ik blijf bij mijn stem op F1, mocht hij toch de waarheid blijken te spreken dan weet ik dat Thijs mijn volgende verdachte is.
Thijs M

30 Apr 2016 om 08:57
Weekendje weg dus korte reactie vanaf mijn gsm.

We hebben een ziener, een uitgespeelde heks, zeer waarsch een wolf en voor de rest simpele burgers.

Van diegenen die niet tot het koppel horen kan niemand met 100% zekerheid het koppel aanwijzen. Het is voor al die vijf een gok.

F1 en Tsja zullen waarsch niet het koppel zijn. Ik ga dus af op wat ik zie. F1 blijft mijn hoofdverdachte. Vanaf dag 1 is hij veel te stellig met zijn interpretaties over Riks actie. Ik denk dat Rik het spel gewoon niet heel handig gespeeld heeft. Hij had zich moeten melden als Cupido, dan was hij wel gespaard gebleven.

F1 heeft meerdere malen expliciet genoemd dat Rik zeker iets bedoelde met zijn opmerking. F1 is echter slim genoeg om te weten dat als Cupido het koppel om de rollen vraagt, een wolvenliefje daar echt niet eerlijk over is. Maar zijn suggesties aan mijn kant zijn daar wel steeds op gebaseerd. Dat klopt niet.

Verder zie ik hem dingen uit zijn verband trekken naar mijn kant. Vuurduivel gaf zich gisteren wel heel nadrukkelijk weg. El Cap kwam uit de ideeenkoker van Walter. Dat is nu niet meer te bewijzen en mijn woord tegen F1, maar doordat ik zie dat F1 hier weer iets uit zijn ver and trekt en stellig is over iets wat niet klopt/voor een onschuldig iemand njet zeker kaj zijn laat ik mijn stem staan.

Irma vind ik dit potje iets te passief om geliefde te zijn. Tsja en F1 leken mij aan het begin op een lijn te zitten. Maar nu denk ik dat het wel klopt wat Tsja zegt: dat hij dag 1 op F1 stemde. Dan zou het Tecumseh of Jeroen Biemans moeten zijn.

Dat betekent dat ik toch bij F1 blijf met mijn stem. Ik zie teveel onbekenden op Irma stemmen maar sluit ook niet uit dat het koppel mooi verdeeld stemt. Ik gok nu op de combi F1/Jeroen of F1/Tecumseh. Ik ben zeker geen liefje van Irma. Dat gaan jullie zien als Irma vandaag gelyncht wordt.

Grote kans dat de wolf mij laat leven om morgen verdacht te maken. Maar zo niet, dan hoop ik dat jullie morgen voor F1 gaan.

Verder ben ik vanaf nu offline. Ik ga een weekend wandelen. Veel wijsheid toegwenst burgers!
Elenitza

30 Apr 2016 om 18:42
Uiterlijk morgenavond is de deadline.
Tsja

01 May 2016 om 20:35
Ik zet mijn stem nog terug van [s]Thijs[/s] naar [b][u]Irma[/u][/b].

Het stemmen op de ziener is mij geheel onduidelijk. Je kan beter proberen een wolf te pakken.
Elenitza

01 May 2016 om 23:14
Avond 3:
Er was de hele dag al een wat vijandige sfeer in de groep. Dus je was blij als je vanavond op het station aankwam en je daar een paar dagen in een hotel zou zitten. Je was nu op een plek waar je graag wat meer van de omgeving wilde gaan zien. Eigenlijk hoopte je dat de rest van de groep verder reisde. Op zich aardige mensen hoor, maar het was zo’n gedoe met die weerwolven en dat verstoorde de sfeer nogal.

Uiteindelijk was de groep eruit wie het slachtoffer ging worden. Irma zou het worden. Die vrouwen, die waren gewoon niet te vertrouwen. Iemand had het al eerder gezegd, en je was ervan overtuigd dat hij gelijk had. Of had je dat zelf al een keer eerder gezegd? Je wist het niet meer, er was zoveel gebeurt de laatste dagen.
Gezamenlijk gooien jullie Irma uit de trein. Daarna gebeurde er iets wat je nooit hadden verwacht had. Tecumseh had een aanloopje genomen en sprong van de trein en probeerde al bij Irma te komen. Toen Irma de grond raakte veranderde ze in een [b]Weerwolf[/b]. Tecumseh daarentegen bleek een gewone [b]Burger[/b], die zijn armen stevig om Irma heen geslagen had.

Geschokt keek je het stel na, het was een rare combi, zo’n harig wezen en een normale burger. Toen het stel uit het zicht verdwenen was kwam er een soort rust over je heen. Je keek eens om je heen en zag dat dat ook bij de anderen gebeurde.
Nu wist je het zeker. Irma was de laatste weerwolf!

Begonnen met 12, geëindigd met maar 5.
Tsja

01 May 2016 om 23:32
Thijs geen wolf? Tsk!
;)
Thijs M

01 May 2016 om 23:47
F1 geen wolvenliefje? Tsk :p

Maar ere wie ere toekomt. Dit koppel zag ik niet aankomen.
Rhye_

01 May 2016 om 23:52
Haha, zowel Thijs als F1 geen onderdeel van het koppel. Erg onverwacht!
Tecumseh
01 May 2016 om 23:53
Of je het nu wel of niet zag aankomen maakt helaas voor ons niet meer uit :(
Piet
02 May 2016 om 00:39
Feli burgers!
jeroenbiemans
02 May 2016 om 07:42
leuk om een keer mee gedaan te hebben!
Vuurduivel

02 May 2016 om 10:55
De eerste keer dat ik wolf was, en ik geef het meteen te makkelijk weg. Daar moet ik nog even aan werken. Maar goed gespeeld iedereen.
F1

02 May 2016 om 16:55
Haha, mooi gedaan. Heeft mijn plan toch een beetje gewerkt. We hebben er een mooie maar onnodige strijd van gemaakt Thijs ;-).
Thijs M

02 May 2016 om 21:53
Yep :-D

Waren Tec en Irma er bijna tussen door geglipt.

Elena, heel erg bedankt voor alle tijd en moeite die je er wederom in hebt gestoken om dit spel te leiden. Ik heb er weer erg veel lol in gehad.

Mogen het wolvenboard en het dodenboard open?
Elenitza

02 May 2016 om 22:49
Die zijn als t goed is sinds gisteravond al open 😉
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]