Forum > Weerwolven archief. > Weerwolven I > Dag 5  
Elenitza

21 Dec 2014 om 22.13
Na de euforie van gisteren dat er een weerwolf was gelyncht viel het jullie vanochtend gelijk op dat het groepje nog kleiner geworden was dan gisteren. De euforie was gelijk verdwenen. Jullie bedachten ineens dat jullie met 13 mensen de bus in stapten op weg naar het idyllische Wakkerdam. Dat idyllische viel nogal tegen in werkelijkheid. En nu waren jullie nog maar met 4 mensen bij het ontbijt.
Hm, 4 maar? Gisteren waren jullie nog met 6. Jullie misten Thijs en Tsja. Thijs was gisteren al verbaast nog in leven te zijn, dus de kans dat die nu definitief opgegeten was, was aanwezig. Maar Tsja? Dat was wel altijd een langslaper, het was eerder regel dan uitzondering dat hij als laatste aan tafel kwam. Jullie besloten eerst maar gewoon te gaan ontbijten, wie weet kwam Tsja nog wel aanlopen. En Thijs, als hij opgegeten was dan liep hij toch niet weg.

Na het ontbijt besloten jullie eerst bij Thijs langs te lopen. Zoals verwacht troffen jullie de deur uit de sponingen aan. Thijs was duidelijk aangevreten en was ongeveer voor de helft opgegeten. Zouden de wolven dan nu toch zo duidelijk in aantal aan het afnemen zijn dat de wolven het niet meer lukte het lichaam schoon achter te laten of was Thijs gewoon niet te vreten geweest.
Jullie besloten of jullie nog aanwijzingen konden vinden over Thijs. Was hij inderdaad de ziener? En had hij een opvolger aangewezen voor zijn taak als Burgermeester. Boven op de slaapkamer zagen jullie een kristallen bol, waarmee duidelijk werd dat de [b]Ziener[/b] overleden was. Tevens vonden jullie op het hoofdkussen een briefje waarop stond “Tecumseh for president”. Tecumseh was dus aangewezen als nieuwe Burgermeester.

Tecumseh besloot eerst langs het huis van Tsja te lopen en daarna een graf voor Thijs te graven, of te laten graven.
Bij het huis van Tsja aangekomen was de deur nog wel dicht, maar het rook er wat vreemd. Het stonk er gewoon naar rotte eieren. De deur ging makkelijk open en binnen zagen jullie wat liggen. Op de grond lag een soort mengeling van mens en weerwolf. Het was niet te zeggen welk stukje nou nog mens was en welk stukje niet meer. Wel was duidelijk dat Tsja vergiftigd was, hij had overal groene bulten over zijn lichaam. Tevens werden stukjes witte vacht gezien. De heks had de [b]Weerwolf in schaapskleren[/b] vergiftigd.


Deelnemers:
1. Axecrazy
2. El_Capitan
3. F1
4. Tecumseh


Tecumseh
21 Dec 2014 om 22:59
Het word nu wel een heel klein groepje. Met mijzelf en El Cap als 100% zeker gestelden blijven er nog 2 over. F1 is als burger gezien maar zou een schapenvacht kunnen hebben. Laten we als eerste dus maar kijken of we met [b]Axecrazy[/b] en wolf te pakken hebben.
El_Capitan
21 Dec 2014 om 23:39
Duidelijk verhaal dit. Vandaag [b]AxeCrazy[/b].
AxeCrazy

22 Dec 2014 om 10:51
Ik blijf twijfels hebben over de enige niet duidelijke burger [b]F1[/b]
Elenitza

22 Dec 2014 om 11:01
Mijn verhaaltje was niet volledig. Laatste 2 regels aangepast.
Tecumseh
22 Dec 2014 om 12:56
In dat geval is het helemaal duidelijk dat we nu de juiste kant opgaan. Tenzij er 2 personen met een schapenvacht zijn maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
F1

22 Dec 2014 om 18:29
[quote:El_Capitan]
Duidelijk verhaal dit. Vandaag [b]AxeCrazy[/b].
[/quote]
Tecumseh
22 Dec 2014 om 22:51
De euforie is inderdaad verdwenen, we worden er met zijn allen niet spraakzamer van.
El_Capitan
22 Dec 2014 om 23:06
We hoeven ook weinig te roepen meer. Volgens mij is alles wel bekend. Zoniet dan sta ik er van te kijken ;)
AxeCrazy

23 Dec 2014 om 09:31
F1 durft niet meer.
Heeft zeker slecht geslapen vannacht
Tecumseh
23 Dec 2014 om 19:00
F1 durft volgens mij best wel, ik vraag me alleen wel af of een stem via een quote wel geteld word.
Elenitza

23 Dec 2014 om 22:40
Eigenlijk was heel snel beslist wie er gelyncht zou worden vandaag. Dus nadat de graven voor Thijs en Tsja gegraven waren werd Axecrazy bij kop en kont gepakt en met zijn hoofd op het blok van de guillotine gelegd. En voordat Axe besefte wat er gaande was en in de verdediging kon schieten of kon proberen weg te komen had Tecumseh het touw van de guillotine al losgelaten.
Wat jullie al verwacht hadden gebeurde ook, Axe kreeg donkere haren en veranderde in een [b]Weerwolf[/b]. Zonder verder acht te slaan op de rest van Axe en te kijken hoe hij verder veranderde renden jullie naar buiten. Zou de weg er weer zijn?

Jullie hadden geen idee meer aan welke kant van het dorp jullie nu binnen gekomen waren, dus jullie besloten maar lukraak een rondje rond het dorp te lopen. Onderweg kwamen jullie nog langs jullie eigen huisjes en haalden jullie nog even snel jullie koffer op, als jullie dan de uitgang vonden, konden jullie gelijk weg. Nadat jullie het rondje voor ¾ gelopen hadden zagen jullie ineens een weg. Tecumseh moppelde nog “waarom zit dat wat je zoekt altijd aan het einde”. Maar verder waren jullie vooral blij dat jullie weg konden.
Zo snel jullie konden renden/liepen de weg af tot die van een karrespoor uitkwam op een geasfalteerde weg en jullie bij een dorpje in de buurt kwamen. Daar kwamen ook het verdriet om wat er gebeurt was en om iedereen die jullie zijn kwijtgeraakt.
Met een dubbel gevoel gingen jullie op zoek naar een telefoon, een wegenkaart en een manier om thuis te komen. Maar dat is maar een kwestie van tijd.
Thijs M

24 Dec 2014 om 10:23
Zo, dat was hem weer.

Elena, bedankt voor het leiden. En voor het schrijven van de leuke verhaaltjes. Bij deze mijn waardering voor de manier waarop je het spel leidt en hier tijd voor maakt.
Ik vond dit een erg leuk spel, maar had dan ook een rol waar je wat mee kan :)
Misschien is het maar goed ook dat het is afgelopen; ik besteed toch iets te veel tijd aan dit ontzettend verslavende spelletje.

Verder dacht ik tot dag 3 dat het lastig zou worden, maar toen begonnen alle stukjes langzaam op hun plaats te vallen en konden we uiteindelijk de wolven er zo uit vissen.