Forum > Spellen > Spelregel vraagje... - amazone
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]
 
F1

14 Mar 2011 om 20.50
Even een vraag over de opbrengstkaarten...
Heeft elke speler dezelfde combinatie van opbrengstkaarten?
m.a.w. is het getal (0 t/m 6) altijd gekoppeld aan hetzelfde soort fiches...
Is de papegaai altijd 4 of de orchidee altijd 3 (bijv. ??)


F1

16 May 2011 om 21:37
Iets anders als er een bonus ronde is... bijvoorbeeld leguaan bonus... tellen de indiofiches in de leguaan rij dan ook mee?
M.a.w. als ik 3 leguaan fiches + 1 indio heb liggen krijg ik dan 4 extra goud?
Elenitza

16 May 2011 om 22:32
Ja.
Jonkvrouw_Swaan

18 Jan 2012 om 09:48
Wat gebeurt er eigenlijk als de aap meer zilver steelt dan je hebt? Kom je dan in de min, of heb je 'geluk' en sta je dan op 0?
Ik heb 1 zilver en krijg (als ik aan de beurt ben) ook 1 zilver. Mijn langste rij is echter 4 fiches. Kom dus 2 zilver tekort. (Andere kaart spelen gaat niet, want ik heb maar 1 kaart.)
Tsja

18 Jan 2012 om 10:20
Dan heb je 'geluk' :)
F1

18 Jan 2012 om 19:14
Volgens mij hou je zelfs de ene zilver die je al hebt? Of heb ik dat mis.
De kaart heeft slechts invloed op de opbrengst van die specifieke ronde en dus is het goud wat je al hebt 'veilig'....
F1

18 Jan 2012 om 19:15
Ik had wel gelijk nog een andere vraag... Waar ik net achter kwam. Klopt het dat je maar 1 indio per rij mag leggen?
Vogeltje

18 Jan 2012 om 19:36
[quote:F1]
Volgens mij hou je zelfs de ene zilver die je al hebt? Of heb ik dat mis.
De kaart heeft slechts invloed op de opbrengst van die specifieke ronde en dus is het goud wat je al hebt 'veilig'....
[/quote]

De aap steelt niet van je opbrengst, maar van wat je al hebt liggen + de opbrengst

1 indio per rij weet ik zo niet. Maar ik wat dan als ronde 1 en 2 een indio is en dezelfde speler kiest de indio?
Hans
18 Jan 2012 om 19:48
ik dacht dat je wel meerdere indio's per rij kon leggen...
Tsja

18 Jan 2012 om 19:54
Dat mag gewoon ja.
F1

18 Jan 2012 om 20:38
http://www.turnbasedspellen.nl/amazone/bord.php?spel_id=90

Het kan alleen niet... tenminste hier lukte het niet :S
Tsja

18 Jan 2012 om 21:14
Dat kan ik zo niet zien, maar het kan zijn dat je op een 'echt' fiche in de rij moet klikken (en dus niet op de indio).

Edit:
In dit spel zie ik het bij 1 speler.
http://www.feuerteufel.nl/amazone/bord.php?spel_id=80
F1

18 Jan 2012 om 21:29
Hmzzz... ja misschien dat dan het probleem is geweest...
Nou ja... pech gehad voor dat spel dan...

Ik dacht zal wel een regel zijn die ik niet ken...
Jonkvrouw_Swaan

25 Oct 2015 om 16:26
[quote:Bertus]
Wat gebeurt er als iemand geen huisjes meer heeft?
[/quote]
[quote:Vogeltje]
Dan heeft diegene het ontzettend goed gedaan ook ;)
[/quote]

Heb wel al mijn huisjes gebouwd, maar zal denk ik niet de winnaar van het potje zijn. Er moeten nog 2 kaarten gespeeld worden en sta nu gelijk met een tegenstandster. Beide 11 punten. Zij heeft echter nog 3 huisjes om te bouwen, en kan theoretisch op 17 punten komen, al is 14 of 15 waarschijnlijker. Ik kan alleen nog punten erbij krijgen als ik de laatste indio te pakken weet te krijgen, en kom dan max op 14 punten uit.
Waar ik maar mee wil zeggen dat alle hutjes bouwen geen garantie voor de winst is. :)
Vogeltje

27 Oct 2015 om 10:07
Als je al je hutjes hebt gebouwd en dan maar 11 punten hebt, dan heb je toch iets niet helemaal goed gedaan.
Tsja

27 Oct 2015 om 10:37
Bouwen! Omdat het kan :)
bearn
04 Oct 2017 om 20:37
How can I build a house ?
Vuurduivel

05 Oct 2017 om 09:14
You build a house by clicking on a city you can reach with the houses you already have (If it is the first house you are building in the game, you can place it wherever you want). The game will then build your house on the cheapest spot availible in that city if you can pay for it (The prices for each house are shown as gold fragments next to the city).
Pagina: [ 1 ] [ 2 ]