Forum > Toernooien > PR Kaartspel > Toernooischema & Regels  
F1

23 Jan 2017 om 19.50
Toernooipagina

[b]Toernooischema - Poule fase[/b]
[u]Ronde 1[/u]
1. El_Capitan - Vuurduivel - jeroenbiemans - Rikje
2. Vogeltje - AxeCrazy - Walter de Zanger - dierik
3. Irmas77 - MPloeger - F1 - Jonkvrouw_Swaan
4. Vera Onverwagt - BaSL - TheDragon - Piet

[u]Ronde 2[/u]
5. El_Capitan - Vogeltje - Irmas77 - Vera Onverwagt
6. Vuurduivel - AxeCrazy - MPloeger - BaSL
7. jeroenbiemans - Walter de Zanger - F1 - TheDragon
8. Rikje - dierik - Jonkvrouw_Swaan - Piet

[u]Ronde 3[/u]
9. El_Capitan - AxeCrazy - F1 - Piet
10. Vuurduivel - Vogeltje - Jonkvrouw_Swaan - TheDragon
11. jeroenbiemans - dierik - Irmas77 - BaSL
12. Rikje - Walter de Zanger - MPloeger - Vera Onverwagt

[u]Ronde 4[/u]
13. El_Capitan - Walter de Zanger - Jonkvrouw_Swaan - BaSL
14. Vuurduivel - dierik - F1 - Vera Onverwagt
15. jeroenbiemans - Vogeltje - MPloeger - Piet
16. Rikje - AxeCrazy - Irmas77 - TheDragon

[u]Ronde 5[/u]
17. El_Capitan - dierik - MPloeger - TheDragon
18. Vuurduivel - Walter de Zanger - Irmas77 - Piet
19. jeroenbiemans - AxeCrazy - Jonkvrouw_Swaan - Vera Onverwagt
20. Rikje - Vogeltje - F1 - BaSL

[b]Toernooischema - Knock-out fase[/b]
[u]Halve finales[/u]
A. Plaats 1 - Plaats 4 - Plaats 6 - Plaats 7
B. Plaats 2 - Plaats 3 - Plaats 5 - Plaats 8

[u]Finale[/u]
C. Winnaar HFA - Winnaar HFB - Nummer 2 HFA - Nummer 2 HFB 

[b]Toernooiregels[/b]
[u]Eindstand van een spel[/u]
De eindstand van een spel wordt in onderstaande volgorde bepaald:
1. Puntentotaal
2. Totaal aantal handkaarten en goederen
3. Gelijke stand = deling van de punten. Bijvoorbeeld bij een gedeelde eerste plaats krijgen beide spelers 4 punten.

[u]Poulefase punten per spel[/u]
Winnaar 5 punten
Nummer 2 3 punten
Nummer 3 1 punten
Nummer 4 0 punt

De score van het spel wordt gebruikt als "doelsaldo". Je eigen score telt als voor "doelpunten". De score van je tegenstanders (bij elkaar opgeteld) zijn je tegen "doelpunten".

[u]Poulefase stand[/u]
De stand in de poule wordt in onderstaande volgorde bepaald:
1. Aantal punten
2. Doelsaldo (totaal)
3. Onderling resultaat
4. Score "Voor"
5. Score "Tegen"
6. Loting

[u]Knock-out fase[/u]
In de knock-out fase (halve finale en finale) wordt er een best-of-3 gespeeld. Dus drie potjes met dezelfde 4 mensen om te bepalen wie er wint.
Daarbij zullen dezelfde regels als in de poules gebruikt worden om de winnaars te bepalen.

[u]Overige regels[/u]
- Foutkliks worden niet hersteld in de database.
- Bugs of andere fouten in het programma; stoppen met spelen en direct aangeven bij mij of Tsja zodat wij het kunnen herstellen.

[u]Deadlines[/u]
Nieuw jaar, nieuwe kansen! We gaan uit van ca. [b]1 zet per dag[/b] als minimum. Bij dit spel zouden met dat tempo over 2 maanden (eind maart) alle poulewedstrijden wel klaar moeten zijn.

[u]Aanmaken spellen[/u]
De spellen mogen vanaf nu aangemaakt worden (voor mij om het even door wie dat gebeurt). Alle poulespellen worden tegelijk gespeeld. Iedereen zou dus aan 5 spellen moeten deelnemen!
Het handigst is denk ik om het nummer van het spel te noemen in de naam van het spel (bijv. Toernooi spel 4 voor de wedstrijd " Vera Onverwagt - BaSL - TheDragon - Piet ").
[b]Let goed op dat je aan de juiste spellen deelneemt![/b]


Jonkvrouw_Swaan

24 Jan 2017 om 23:10
@ Vera: spring je nog even bij bij de spellen?

@ Axe: je hebt een toernooi 16 geopend, maar er staat al een toernooi 16 waar al 3 spelers in zitten...
Vuurduivel

25 Jan 2017 om 07:23
@MPloeger: Zou jij ook nog even kunnen inspringen bij de spellen?
TheDragon
26 Jan 2017 om 09:11
Willen degene die hebben ingeschreven even naar de open toernooi spellen kijken.....er staan een aantal spellen al 3 dagen open.
Vera Onverwagt
26 Jan 2017 om 20:12
Ik heb mij bijgevoegd! Excuses
Rikje
29 Jan 2017 om 11:29
Ik join axe z'n spel wel, dat is misschien sneller ;)
F1

29 Jan 2017 om 17:16
Yep misschien wel ;-). Heb axe wel al gepmd en in een spelletje aangesproken.
TheDragon
30 Jan 2017 om 09:00
Start hem maar op rikje, ik had ook al gepm'd ;)
F1

01 Feb 2017 om 22:30
Alles is gestart zoals het hoort ;-). Veel succes allemaal!
Piet
06 Feb 2017 om 17:13
Vera heeft na het joinen van elk van de spelletjes op de 26e nog geen enkele actie gedaan...zo gaat het toernooi wel heeeeeeeel lang duren
Vuurduivel

06 Feb 2017 om 17:44
Bij mij is het precies hetzelfde. Ook leuk dat Vera de eerste gouverneur is 😧
Piet
06 Feb 2017 om 17:52
dat zeg ik...ELK van de spelletjes ;)
Vera Onverwagt
06 Feb 2017 om 18:13
Excuses! vanwege persoonlijke omstandigheden ben ik het vergeten. IK zal vanaf nu proberen elke dag te spelen
F1

22 Jun 2017 om 14:11
Hoe spijtig het ook is, maar ik moet helaas ingrijpen ivm de lange afwezigheid van Dierik waardoor 2 toernooien nu al meer dan 3 weken stil liggen. Dit betekent dat de halve finales met dierik opnieuw gestart zullen worden en ik BasL als nummer 9 zal vragen om daarin mee te doen. Morgen of overmorgen zal ik de toernooi pagina's aanpassen als ik terug ben van vakantie.
Het spijt me voor de finalisten uit de andere halve finale die al lang een breed klaar is. Ik hoop dat we snel deze halve finale kunnen starten en afronden.

dierik
22 Jun 2017 om 15:01
Excuses voor mijn zwakke gezondheid maar ik ben sinds vandaag weer online en heb alle toernooien gezet
dierik
22 Jun 2017 om 15:01
Toernooispel 13 kan ik niet joinen trouwens van stenen tijdperk
F1

22 Jun 2017 om 17:02
Zucht... ik weet niet zo goed wat ik nu weer moet...
Ik weet heel goed waarom het soms wat langer duurt dat je je zetjes doet. En ik vind het echt "ruk" voor je dat je gezondheid je zo enorm dwsrs zit ook hierin. Juist omdat ik weet dat je nog zoveel plezier haalt uit spelletjes spelen.Echter vind ik 3+ weken (30 mei was je voor het laatst online) geen enkel zetje en geen enkel berichtje gewoon te lang duren. Ik kan dit niet eindeloos blijven volhouden, ik hoop dat je dat begrijpt... Bovendien is het onvoorspelbaar voor mijn gevoel wanneer het in die mate opspeelt dat het je aanwezigheid hier in de weg gaat staan. Ik denk dat dit ook voor jou zo is.
Ik zal voor nu mijn beslissing maar weer terug draaien en hoop dat het je de komende tijd lukt regelmatig zetjes te doen.
Ik weet niet of ik andere spelers hiermee tegen me in het harnas jaag. Ik wil graag dat iedereen mee kan doen, maar ik wil het ook voor iedereen leuk houden qua wachttijden. En dat vind ik een lastige balans in deze.
dierik
22 Jun 2017 om 20:26
In het ziekenhuis heb ik geen laptop dus kan ik ook geen bericht sturen. En volgens mij heeft Bas toch wat gemeld hier of zie ik dat verkeerd? Dus ik vind het niet terecht dat mij wordt verweten dat ik geen bericht heb gestuurd. Daarbij heb ik heel slecht gelegen de eerste tijd dus ik vind het jammer dat dat niet meegewogen wordt.

Niemand behalve jij en Walter heeft zelfs maar de moeite genomen een bericht te sturen en ook jullie vragen op 31 mei ( mijn eerste ziekenhuisdag) alleen maar om opnieuw te joinen. Niemand vraagt of er wat is met mijn gezondheid terwijl toch bekend is dat die niet stabiel is.

Ik hoop dat als ooit iemand anders in het ziekenhuis komt door iets dat levensbedreigend is dat er dan meer begrip zal zijn.
Vogeltje

22 Jun 2017 om 21:08
[quote:F1]
Echter vind ik 3+ weken (30 mei was je voor het laatst online) geen enkel zetje en geen enkel berichtje gewoon te lang duren.[/quote]

Ik heb er totaal geen moeite mee dat het allemaal wat langer door als er een "goede" reden voor is en ik denk er hier voldoende mensen zijn die de gezondheidssituatie van Dierik kennen. Gewoon wat geduld en dan weer gaan met die potjes.

Fijn dat je weer online kunt zijn Dierik
Piet
22 Jun 2017 om 21:59
Vooropgesteld, ik ken je gezondheidsituatie niet. Voor mij als deelnemer die verder geen weet daarvan heeft is het daarom best vervelend als je aan een toernooi meedoet en iemand laat de boel voor je gevoel steeds maar aanmodderen.

Blijkbaar heb je iets, wat mij verder ook helemaal niet aangaat, maar nu ik dat weet, kan ik begrijpen dat het blijkbaar soms wat langer kan duren en is dat wat makkelijker te accepteren en kan ik daar in de toekomst ook rekening mee houden.

maar F1 heeft als organisator ook gewoon een verantwoordelijkheid naar alle deelnemers toe. Ook deelnemers, zoals ik, die jou en je gezondheidsituatie niet kennen, en gewoon een toernooitje willen spelen. In de toernooiregels staat niet heel veel (is ook niet nodig), maar er staat expliciet iets genoemd over een te verwachten speltempo. Op een gegeven moment moet hij ook gewoon een knoop doorhakken. Het laatste bericht van BasL was dat je de 16e weer online zou zijn, en hij heeft daar nog 6 dagen marge op gerekend...dus tja, alle begrip voor zijn beslissing. En tja, dat jij dan net een uur later wel online kan zijn is natuurlijk een nogal ongelukkig timing...


Maar goed, hopelijk gaat het inmiddels beter met je.

Zullen we nu weer gewoon wat spelletjes spelen? ;)
F1

22 Jun 2017 om 23:44
Dat laatste sluit ik me sowieso bij aan ;-). Ik zal in een persoonlijk berichtje nog even uitgebreid op je reageren Dierik (als ik thuis ben morgen of overmorgen).
Voor het openbaar. Het spijt me als m'n bericht bot over is gelomen. Ik heb zeker veel respect voor de strijd met je gezondheid. En ik probeer daar zeker rekening mee te houden bij de toernooien door niet heel streng te zijn (niet alleen naar jou overigens hoor, maar in het algemeen) zodat het voor iedereen leuk. Maar zoals Piet al zegt die verantwoordelijkheid heb ik ook naar dat deel van de spelers die wel snel (of zelfs supersnel) spelen. En als een toernooi op 20 mei van start gaat en op 22 juni er nog steeds 3 potjes gestart moeten worden hoop ik dat je begrijpt dat die laatste verantwoordelijkheid steeds zwaarder begint te wegen.
dierik
23 Jun 2017 om 04:13
Bedankt voor het begrip. Dat 16 juni uiteindelijk 22 juni is geworden daar wil ik nog wel even op in gaan. Ik ben 17 juni eind van de middag ontslagen uit het ziekenhuis. Dus die dag had ik geen puf meer om in te loggen. De volgende dag ben ik opnieuw ik het ziekenhuis opgenomen deze keer achteraf gelukkig maar kort.

Nou ik hoop dat dit verhelderd werkt dan zal ik weer eens gaan slapen. :-)
Jonkvrouw_Swaan

23 Jun 2017 om 08:43
Fijn dat je weer thuis bent en hopelijk -m.n. voor jou en je gezin- blijft dat heel lang zo.

Ook fijn dat je hier weer terug bent. Ik wist -door de meeting bij F1 zo'n 1,5/ 2 jaar geleden- dat je gezondheid niet heel goed is. Heb er alleen nooit bij stil gestaan dat dat de reden zou kunnen zijn dat je een tijdje verplicht offline was....

Dat jij mede hierom geen snelle speler bent is niet erg, heb ik ook geen moeite mee, al vind ik het soms wel eens jammer. Ik ben al blij als ik gemiddeld 2 keer per week bij een spel (tegen wie dan ook) mijn zet(ten) kan doen. Niet iedereen kan elke dag online zijn en soms loop je elkaar dan ook nog eens mis.